Razgovarali u Zagrebu, 17. ožujka 2014.
Matija Čop je student na diplomskom studiju modnog dizajna Tekstilno-tehnološkog fakulteta. Budući da je još uvijek student, možemo reći da je vrlo rano postao čak i slavan. U 2012. londonski internetski portal ArtsThread proglašava ga jednim od dvadeset najboljih mladih dizajera svijeta, dobitnik je dekanove nagrade, pobjednik je natječaja Mladi Kreativni Chevrolet gdje je zamislio putovanje električnim automobilom s produljenim dosegom – do Zagreba, grada s velikim brojem zelenih površina koje treba očuvati. Matija Čop najprije je pažnju usmjerio na temu mapiranja i kartografije, odnosno topografije, tek se udaljeno referirajući na određenu lokaciju i njezinu povijesnost (u projektu City Lace).. Potom, tijelo uzima kao metaforu za povijesne i geografske silnice identiteta koje se u njega utiskuju (slojeve). Projekt Object 12-1 načinom izvedbe odjeće upućuje na utor i pero način slaganja kamenih blokova na šibenskoj katedrali, što je proslavljena invencija Jurja Dalmatinca. Uslijedio je projekt Homeless in Heaven, koji se tiče figure beskućnika koji kao svoju najveću vrednotu, odnosno kao ono što jedino posjeduje, ističe odjeću i upravo zbog bivanja bez kuće vrlo je mobilan, odnosno pokretan – predstavlja figuru suvremenog urbanog nomada, ultimativno izmještenog i iskorijenjenog individualca. Svjedočimo promjeni mjerila grad – arhitektura – tijelo (odjeća) u privatnim pomacima u fokusu interesa Matije Čopa.